همیشه به تاریخ قرون وسطی و عصر رنسانس علاقمند بودم. عصر کلیسای کاتولیک، پترارک، لوتر، کالون، هوس. همیشه می خواندم و برایم لذت بخش بود که چگونه سیستم عظیم کلیسایی و فئودالی توسط مصلحان مذهبی فرو ریخت و سرمایه داری و طبقه ی متوسط و تاجران رشد کردند. برای مارتین لوتر و هم مسلکانش احترام خاصی قائل بودم و باور داشتم که او در تاریخ رنسانس یک اسطوره است. چند کتاب راجع به اقداماتش خواندم و هرچه بیشتر تحسینش کردم. اما اخیرا کتابی مطالعه کردم که چهره ی دیگری از مارتین لوتر و جان کالون را به من نشان داد. یک چهره ی شیطانی که در کتاب های قبلی ای که خواندم به آن اشاره ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال میکنید
برچسب: چهره ی شیطان,چهره ی شیطان پرستان, نویسنده: بازدید: 171 تاريخ: دوشنبه 22 شهريور 1395 ساعت: 8:54